Udzielanie informacji zwrotnej

Cel

Cel warsztatów to nauczenie ludzi:

  • jak się przygotować do udzielania informacji zwrotnej,
  • jak przekazywać informację zwrotną w sposób pozytywny wspierający jej akceptowanie.

 

Korzyści

Zrealizowanie i uczestnictwo w warsztatach przyniesie korzyści na poziomie organizacji jak
i poszczególnych uczestników.

Korzyści dla organizacji:

  • Podniesienie innowacyjności
  • Poprawa relacji wewnątrz zespołu
  • Wzmocnienie postawy do działania i uczenia się na jego wynikach
  • Poprawa podejmowanych decyzji poprzez bardziej wielostronną ich analizę. Każdy zgłoszony pomysł, pogląd zasługuje co najmniej na rozważanie zgodnie z zasadą
    „Tak, i..”
  • Wysoka efektywność i trwałość uzyskiwanych zmian postaw w rezultacie oparcia się na przeżywaniu przez uczestników rzeczywistych sytuacji
  • Podniesienie motywacji uczestników i lepsza ich współpraca między sobą

Korzyści dla uczestników:

  • Nabycie umiejętności wyjaśniania zachowań i komunikatów powodujących defensywność rozmówcy; podtrzymywanie otwartej komunikacji;
  • Budowanie informacji zwrotnej zgodnie z modelem „F-akty, U-czucia, O-czekiwania”;
  • Poznanie i stosowanie w przekazywaniu informacji zwrotnych modelu: „Porozumienie bez Przemocy” – Obserwacje, Emocje, Potrzeby, Prośba/Oczekiwanie”;
  • Zrozumienie i stosowanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej w optymalnych proporcjach;
  • Umiejętność uwzględniania w informacji zwrotnej kierunku jej przekazania:
  • W górę – przełożeni
  • W bok – koledzy
  • W dół – podwładni

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: