Szanowny Liderze Sprzedaży,
Czy kiedykolwiek bałeś się, że nie uda Ci się osiągnąć założonego celu?
Na pewno tak. Każdy z nas przez to przechodził i to nie raz. Odpowiadasz za zespół i to od jego działania zależy Twój sukces!
Zapewne czujesz się sfrustrowany:
- kiedy ktoś odpowiedzialny za produkt, myśli, że on się sam sprzeda, bo jest najlepszy na rynku?
- Albo kiedy, słyszysz, że , tego nie da się sprzedać?
- Albo kiedy słyszysz narzekania, że klienci sami nie wiedzą czego chcą?
Jeśli odpowiedziałeś tak na choć jedno z pytań , to zapraszamy Ciebie i Twoich podwładnych na szkolenie z umiejętności sprzedażowych.
Myślisz zapewne teraz , już nie raz byliście na szkoleniach a efektu jak nie było tak nie ma.
Nasze podejście jest inne, nie ograniczamy się do prezentowania, ćwiczenia wybranej metody sprzedażowej ale tak dobraliśmy materiał aby:
- w pełni opierał się na wynikach badań naukowych w obszarze wywierania wpływu na ludzi.
- Wykorzystywał sprawdzone od lat metody nauki improwizacji w nieznanych sytuacjach
Cały warsztat jest w taki prowadzony w sposób, że:
- Umożliwia uczestnikom przeżywanie tego czego doświadczają w trudnych dla siebie sytuacjach, opartych o ich przykłady i sytuacje. Rzeczywiście są to ICH tematy, a nie przygotowane wcześniej scenki.
- Każda przeżywana sytuacja daje szansę na uświadomienie sobie obszarów do rozwoju i buduje motywację do dalszych zajęć.
- Uczestnicy mają okazję do sprawdzenia się w sytuacjach niespodziewanych, gdy trzeba wykorzystywać tylko to co mamy w danej chwili dostępnego.
- Wypracowane przez uczestników rozwiązania nadają się do natychmiastowego wykorzystania po powrocie do pracy.
Cel moich warsztatów jest nauczenie ludzi:
- jak być lepszymi słuchaczami,
- jak pomóc klientom znaleźć właściwe pytania, na które odpowiedź umożliwi zaspokojenie ich potrzeb,
- jak wytrwać w Świecie, gdzie tylko nieliczne spotkania kończą się sukcesem,
- jak wykorzystać narrację jako metodę przekonywania,
- jak skutecznie budować komunikaty, które „przylgną” do klientów,
- jak skutecznie działać jako zespół.
Korzyści
Zrealizowanie i uczestnictwo w warsztatach przyniesie korzyści na poziomie organizacji jak i poszczególnych uczestników.
Korzyści dla organizacji:
- Podniesienie innowacyjności.
- Poprawa relacji wewnątrz zespołów, w których działają przeszkoleni pracownicy
- Wzmocnienie postawy do działania i uczenia się na jego wynikach
- Poprawa podejmowanych decyzji poprzez bardziej wielostronną ich analizę. Każdy zgłoszony pomysł, pogląd zasługuje co najmniej na rozważanie zgodnie z zasadą „Tak, i..”
- Wysoka efektywność i trwałość uzyskiwanych zmian postaw w rezultacie oparcia się na przeżywaniu przez uczestników rzeczywistych sytuacji.
- Podniesienie motywacji uczestników i lepsza ich współpraca między sobą
Korzyści dla uczestników:
- Podniesienie świadomości emocji występujących w niespodziewanych sytuacjach oraz nabycie umiejętności radzenia sobie z nimi w trakcie tych sytuacji
- Pogłębienie umiejętności słuchania i uważności na to co dzieję się w trakcie niespodziewanych wydarzeń
- Nabycie postawy akceptującej pomysły innych ludzi i budowania na nich nowych bardziej innowacyjnych rozwiązań
- Podniesienie umiejętności sprzedażowych
- Umiejętność akceptacji ryzyka i wyciągania wniosków z rezultatów działania.
- Zrozumienie zasad i nabycie podstawowej umiejętności stosowania narracji w sytuacjach sprzedażowych
- Zrozumienie zasady budowania komunikatów sprzedażowych, które będą atrakcyjne dla klienta.
- Zrozumienie, że każda sytuacja sprzedaży to proces zmiany i wymaga propozycji , która zawiera komponenty racjonalne jak i emocjonalne ( Model Jeźdźca i Słonia )
Program warsztatów
Program warsztatów jest dostosowywany indywidualnie do każdego zamawiającego aby uwzględnić:
- Specyfikę zespołu, który ma wziąć udział w warsztacie
- Preferowaną przez zamawiającego formułę warsztatów:
- Skoncentrowaną w czasie : 1-2 dniowe warsztaty
- Rozłożone w czasie moduły o czasie trwania ok 2-3 h.
- Ewentualny równoległy proces coachingowy dla członków zespołu
- Coaching zespołowy
- Coaching indywidualny
Na pełen program, który ulega dostosowaniu do potrzeb zamawiającego składają się następujące moduły:
- Wprowadzający- którego celem: jest zapoznanie się uczestników szkolenia między sobą i z prowadzącymi szkolenie trenerami, wprowadzenie przedmiotu szkolenia i przedstawienie agendy szkolenia oraz spraw organizacyjnych i logistycznych. W czasie tego modułu zbierane są też oczekiwania uczestników i są one umiejscawiane w planie szkolenia
- „Praca z rzeczywistym klientem” – celem modułu jest doświadczenie przez uczestników tego co się dzieje w sytuacji sprzedażowej po obu stronach relacji i możliwość uzyskania z pierwszej ręki informacji zwrotnej, co było dla klienta ważne, co działało , a co należałby robić Dzięki temu uczestnicy mogą zdefiniować swoje obszary do rozwoju.
- „Kim jest sprzedawca?” – celem modułu: jest zrozumienie i uzyskanie umiejętności radzenia sobie z dużą ilością odmów, zidentyfikowanie przez uczestników swojego stylu tłumaczenia świata i wypracowanie metod uczynienia go bardziej pozytywnym, zrozumienie swoich preferencji osobowościowych w wymiarze ekstrawersji
- „Jak sprzedawac?” podzielony na mniejsze części poświęcone
- Znaczeniu i sposobom budowania relacji
- Sposobom identyfikacji potrzeb klienta w sferach racjonalnej i emeocjonalnej.
- Metodom zdobycia zainteresowania klienta oraz sprawienia by komunikat sprzedażowy został przez niego zapamiętany.
- Znaczenie przygotowania w sprzedaży oraz co robić gdy sytuacja wymyka się spod kontroli
- „kontraktowanie”
- Zakończenie – podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności, wytycznie przez uczestników nowych sposobów działania wykorzystujących to czego się nauczyli na szkoleniu.