Autoprezentacja i komunikacja
Cel
Cel warsztatów to nauczenie ludzi:
- budowania swojego wizerunku podczas prezentacji i wystąpień,
- posługiwania się technikami autoprezentacji,
- wzmocnienie przekazu werbalnego poprzez odpowiednią mowę ciała,
- udzielania informacji zwrotnej,
- prawidłowych postaw i odruchów w budowaniu kontaktu z drugą stroną.
Korzyści
Zrealizowanie i uczestnictwo w warsztatach przyniesie korzyści na poziomie organizacji jak i poszczególnych uczestników.
Korzyści dla organizacji:
- Podniesienie efektywności spotkań,
- Poprawa relacji wewnątrz zespołów, w których działają przeszkoleni pracownicy,
- Wzmocnienie postawy do działania i uczenia się na jego wynikach,
- Wysoka efektywność i trwałość uzyskiwanych zmian postaw w rezultacie oparcia się na przeżywaniu przez uczestników rzeczywistych sytuacji,
- Podniesienie motywacji uczestników i lepsza ich współpraca między sobą,
- Wyższa efektywność pracowników podczas prezentacji.
Korzyści dla uczestników:
- Podniesienie świadomości własnych zachowań podczas wystąpień,
- Pogłębienie umiejętności uważności na to co dzieję się w trakcie prezentacji i spotkań,
- Nabycie postawy akceptującej pomysły innych ludzi i budowania na nich nowych bardziej innowacyjnych rozwiązań,
- Podniesienie umiejętności prezentacji i wystąpień,
- Zrozumienie zasad komunikacji z klientem i innymi osobami,
- Umiejętność występowania przed różną publicznością,
- Umiejętność sprawnego i skutecznego prowadzenia wystąpień.
Program warsztatów
Na pełen program, który ulega dostosowaniu do potrzeb zamawiającego składają się następujące moduły:
- Wprowadzający
Celem modułu jest zapoznanie się uczestników szkolenia między sobą i z prowadzącymi szkolenie trenerami, wprowadzenie przedmiotu szkolenia i przedstawienie agendy szkolenia oraz spraw organizacyjnych i logistycznych. W czasie tego modułu zbierane są też oczekiwania uczestników i są one umiejscawiane w planie szkolenia. - Prezentacja modelu komunikacyjnego
Celem modułu jest przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej jednego ze sposobów komunikacji oraz nauczenie uczestników formułowania zróżnicowanych komunikatów, zgodnych z założeniami modelu. - Wystąpienia publiczne (praca z kamerą)
Celem modułu jest pokazanie uczestnikom obszarów, które mogliby poprawić podczas prezentacji oraz nauczenie ich wykorzystywania odpowiedniej komunikacji niewerbalnej w celu wzmacniania przekazu.
- Budowanie relacji z klientem
Celem modułu jest wskazanie ważnych elementów wpływających na tworzenie relacji z odbiorcą. Dodatkowo w tym module uczestnicy nauczą się występować przed różną, nie zawsze współpracującą, publicznością. - „Granie statusem”
Celem modułu jest zapoznanie uczestników z grami statusowymi zaczerpniętymi z Teatru Improwizacji oraz ćwiczenie odpowiedniego używania różnych statusów, w różnych sytuacjach. - Zakończenie
Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności, wytycznie przez uczestników nowych sposobów działania wykorzystujących to czego się nauczyli na szkoleniu.
Harmonogram
jest dostosowywany indywidualnie do każdego zamawiającego aby uwzględnić:
- Specyfikę zespołu, który ma wziąć udział w warsztacie
- Preferowaną przez zamawiającego formułę warsztatów:
- Skoncentrowaną w czasie : 1-2 dniowe warsztaty
- Rozłożone w czasie moduły o czasie trwania ok 2-3 h.
- Ewentualny równoległy proces coachingowy dla członków zespołu
- Coaching zespołowy
- Coaching indywidualny